Órarend

Egy iskolás számára magától értetődő ez az alkalmazás, amelyek közül a KF Software House Timetable nevű programja a legjobb. Ez ugyanis nem csak könnyen kezelhető, de vidám színeivel fel is dobhatja a napot. Widgetként is használható, ami azért fontos, mert így a kezdőképernyőre kirakva mindig szem előtt van. Bár már egyre kevesebb iskolában fordul elő, de azért beállíthatunk rajta A és B hetet, színekkel jelölhetjük az órákat, a fizetős változatban (400 Ft) pedig még betűtípust is változtathatunk.

Nyelvtanulás

A Duolingo az egyik legpraktikusabb és legegyszerűbb nyelvtanulós applikáció. Kezdheti csemeténk teljesen a nulláról, vagy ha már van egy alaptudása, nyelvteszt segítségével szűrhető le, hogy milyen szinten áll éppen. Onnan folytatva a tanulást napi 10 perces ráfordítással már komoly eredmény érhető el. A Duolingo naponta egyszer figyelmeztetőt is küld, hogy gyermekünk ne odázza el a tanulást. Játékos, könnyed módon sajátíthatja el a nyelveket, sikereiért pedig bónuszpontokat kap, ami igen motiváló.

Biztonság

A Kezedben a biztonságod nevű magyar fejlesztésű alkalmazás észrevétlenül tud segélyhívó riasztást indítani. Az appon belül megadott családtagok azonnal látják, ha segítségre szorul a gyermek, a térképnek köszönhetően pedig gyorsan rá is találhatnak. Néhány városban már bevezették ezt a rendszert, ott a rendőrséghez is könnyebben eljut a segítségkérés a gyermek személyleírásával, tartózkodási koordinátáival és a feltöltött fényképpel. A jelzés leadható egy csúszka elhúzásával, fülhallgatóval, vagy a pánikgombbal.

Dolgozatok

A témazárókra, vizsgákra való felkészülés során az AnkiDroid segítő kezet nyújthat, ez az alkalmazás ugyanis a vizualitásra helyezi a hangsúlyt. A tanulókártyák által könnyebben megjegyezhetők a suliban tanultak. Egyik oldalra a fogalom, a másikra pedig a megoldás kerül, amit egy koppintással elfordítva láthatunk. Egyszerű, ám rendkívül hatékony módszer, amely leginkább a fizika, matematika vagy kémia tantárgyaknál lehet nagy segítség.

Kikapcsolódás – tanulva

A Hol vagy, Kajla elnevezésű játék egy kutyusról szól, aki Magyarország nevezetességeit fedezi fel. A Magyar Turisztikai Ügynökség kezdeményezésére megalkotott alkalmazás elsősorban a kisiskolásokat igyekszik játékos feladatok segítségével megtanítani a különböző ismeretekre. Az interaktív virtuális kirándulás során természeti kincsekkel és az ország főbb látványosságaival találkozhatnak a gyerekek, akiket a készítők arra szeretnének ösztönözni, hogy ha megtetszett nekik egy-egy helyszín, azt családjukkal látogassák meg személyesen is. Az edukatív kampány keretében a lurkók összesen 41 helyet fedezhetnek fel Kajlával, miközben kikapcsolódnak és tudásuk is folyamatosan bővül.

(fotó: Shutterstock)