Az egyéni karaktert keresik a turisták
2019. 07. 10.Életmód
Aranykorát éli a magyarországi turizmus. 2010 óta évről-évre egyre több külföldi választja utazási célul hazánkat, de a magyarok utazási kedve is növekvő tendenciát mutat. Az egyéni karaktert, a különbözőséget, a lokális értékeket és a tematikusságot keresik a mai turisták.
Az elmúlt években hatalmas fellendülés alakult ki a magyar idegenforgalomban. Tavaly négymillió turista választotta Budapestet úticélul, és egyre nagyobb teret nyer a vidéki turizmus szerepe is. A fesztiválok, rendezvények önálló utazási motivációt jelentenek a kirándulók számára, de meghatározó elem még a főváros fürdőkultúrája, valamint a történelmi belváros, a bulinegyed és a Budai Várnegyed vonzereje is. A turizmus növekedésének köszönhetően egyre több szálloda épül az országban.
– A jó lokáció még mindig életre szóló garancia és biztonság - amolyan ziccer egy befektető számára – mondta Singer Ádám építész, a SingerDesign hotelekre szakosodott építésziroda tulajdonosa. A szakember szerint azonban egy szállodaberuházónak nem minden esetben a lokáció alapján kell döntenie.
Az építész szerint a rövidtávú lakáskiadás elszaporodása Budapesten igen különös folyamatot indított el az iparágban.
– A szállodákra negatívan hatott a rövidtávú kiadás, de elindított egy izgalmas tendenciát is egyben, ami az élményszállodák és újfajta hostelek létrejöttét is segítette. Támogatta azt a fajta turista attitűdöt, hogy helyi embereknél akarjunk lakni, beszélni velük, náluk vacsorázni és megismerkedni a helyi életvitellel – mondta a szakember.
Hozzátette, hogy a hotelek is nyitnak az új igényre, ezért 'hibrid szállodák’ alakulnak ki, azaz hostelek, vagy hostel alapú hotelek.
– Az Y és Z generációs turista pedig pontosan ezt az élményt keresi, nem pedig a decens, szürke hotelszobákat. Az egyéni karakter, a különbözőség, a lokál értékek és a tematikusság ma az igazi befutó – véli az építész.
(fotó: Shutterstock)