Csak akkor nagyszájúak a fiatalok, ha láthatatlanok
Szerző:hirado.hu2019. 07. 25.Kamasz a családban
A 18-40 évesek online sokkal szókimondóbbak, mint személyesen, sokszor az arcuk vállalása nélkül nyilvánítanak erőteljes véleményt a digitális térben, akár megbántva, megalázva ezzel másokat – derült ki a 18-40 évesek internethasználatát feltérképező reprezentatív kutatásból.
Minden hetedik fiatalra jellemző, hogy vitába keveredik a közösségi oldalakon, javarészt anonim módon: a konfliktusokban a kommentelők közel fele, 46%-a nem vállalja fel a személyes adatait – közölte a Lounge Group felmérésének eredményeit a hirado.hu.
A 18-40 éves korcsoportban minden ötödik személyt ért már zaklatás közösségi oldalon. Ez egy rendkívül magas arány, és a cyberbullying a fizikai inzultusnál mélyebb sebeket képes maga után hagyni. Sőt, mivel az internet a világ legnagyobb archívuma, tartósabbat is. Ezen az segíthet, ha a fiatalok tudatosabban osztják meg a tartalmakat, adataikat – mondta Szabó Zsófia, a Lounge Group kutatási divízióvezetője.
Az is kiderült, hogy minden negyedik válaszadó szókimondóbb online, mint a személyes beszélgetések során. Sokan vannak azonban, akik a közösségi médiában inkább mellőzik a kommentek írását az esetleges negatív következmények érdekében.
A Facebookot a 18-40 évesek 90 százaléka naponta használja, viszont a válaszadók 70 százaléka nem ismeri személyesen minden online ismerősét. Az idősebb Y generációnál több az élő kapcsolat, köztük kétszer annyian ismerik személyesen minden online ismerősüket, mint a Z generációhoz tartozók.
Más különbségek is megfigyelhetők a két generáció között: a 18-24 évesek kényesebb témaként kezelik a munkahellyel, ismerősökkel, utazásokkal és vásárlásokkal kapcsolatos adatokat, eközben az Y generációhoz tartozók az átlagosnál magasabb arányban tekintik a fogyasztásra és a káros szenvedélyre vonatkozó adatokat nem személyes adatnak.
(fotó: Shutterstock)