Élményalapú oktatással a pénzügyi tudatosságért
Szerző:Magyar Nemzet2020. 01. 27.Iskolást nevelünk
– A kormányzati stratégia kiemelt célja, hogy a pénzügyi ismeretek természetes részei legyenek az iskolai tananyagnak, hasonlóan, mint az informatikában való jártasság vagy a digitális készségek – hangsúlyozta a Magyar Nemzetnek a Pénzügyminisztérium pénzügyekért felelős helyettes államtitkára.
– A pénzügyek ismerete, a házi költségvetés vagy a készpénzkímélő fizetési megoldások ma már a mindennapok részei. A családi környezet és a baráti társaság az elsődleges minta a fiataloknak a pénzügyek megismerésében is, emellett fontos az iskolákban és a különböző rendezvényeken, versenyeken való részvétel is. Az új és újabb információk, gyakorlati tanácsok hatékonyan segítik a fiatalokat abban, hogy idővel a pénzügyi termékek, szolgáltatások tudatos, jól tájékozott fogyasztóivá válhassanak – mondta a Magyar Nemzetnek a pénzügyi tárca e témakörrel megbízott vezetője.
Készpénzkímélő iskolák
Balogh László felidézte: a 2019/20-as tanévben is folytatódik a Készpénzkímélő iskolák program, ahol a fő témák a pénzügyi biztonság és az ötletből vállalkozás témakörei. Évről évre népszerűbb az iskolások körében az idén március 2-tól 6-ig tartó, immár hatodik alkalommal megrendezendő hagyományos Pénz7 pénzügyi és vállalkozói témahét. Az előző tanévben 1235 iskola több mint 205 ezer diákját érte el a program.
Ugyancsak a pénzügyi tudatosság fejlesztését segíti a minisztérium ismeretterjesztő internetes oldala, az Okosan a pénzzel!, ahol az iskolások többek között a diákhitelről, az idősebbek a felnőttkori takarékoskodásról találnak a portálon információkat érthető formában, animációkkal, videóklipekkel és játékalkalmazásokkal kísérve.
Pénzügyi tudatosság élményalapú oktatással
A kezdeményezés a tanárok körében is egyre népszerűbb, ezért egyre több pedagógus végzi el a pénzügyek oktatásához szükséges továbbképzést a Pénziránytű Alapítvány rendszeresen induló kurzusain. Az alapítvány általános és középiskolásoknak készült, akkreditált, ingyenes tankönyveit, illetve az azokhoz kapcsolódó munkafüzeteket is mind több iskola használja.
Balogh László aláhúzta: mindazonáltal a tudatosságra nevelés akkor lehet sikeres, ha élményalapú megoldásokat alkalmaz, amikor a diákok lelkesen és kényszer nélkül sajátítják el a tudást.
(fotó: Shutterstock)