Ha beleszeretünk egy termékbe, nem számít, hogy ki árulja
Szerző:Magyar Nemzet2019. 09. 24.Életmód
Általában csak a termék használatával elérhető, várható pozitív eredményekre figyelnek a vásárlók, és az kevésbé fontos a számukra, hogy minden szükséges információt megtudjanak az eladóról.
– Azt tanácsoljuk a fogyasztóknak, hogy újsághirdetés, internetes reklám esetén is mindig győződjenek meg arról, hogy kitől vették a terméket, és főleg hogyan tudnak majd panaszt tenni, illetve gyakorolni indokolás nélküli elállási jogukat – fogalmazott Kispál Edit, a FEOSZ szóvivője.
A köztévé hét végi műsorában azt hangsúlyozta: jogszabály biztosítja, hogy a vevők a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elálljanak a vásárlástól. Ekkor a terméket vissza kell küldeni, és cserébe a teljes kifizetett összeget vissza kell kapnia a vevőnek. Emiatt is kiemelten fontos, hogy a vevő tudja, kivel köt szerződést, és a cég neve mellett ismerje meg minden elérhetőségét.
Ha valakit kár ért, a kamarák mellett működő békéltető testületekhez fordulhat segítségért. Ezek minden megyében működnek, az eljáráshoz szükséges formanyomtatványt pedig a kormányhivataloknál is lehet kérni.
(fotó: Shutterstock)