Minden második fiatal felvenné a Babaváró kölcsönt
Szerző:szöveg: hirado.hu, fotó: Förster Tamás2020. 09. 29.Támogatások, kedvezmények
Kiemelkedően magas a Babaváró kölcsön ismertsége, a többség a maximális tízmilliós összeget kéri és kapja a hiteligényléskor. A lakásvásárlás és -felújítás a legnépszerűbb felhasználási cél, de sokan autóra, gyerekholmira is költenének belőle – derült ki egy, a kölcsön igénybevételével kapcsolatos kutatásból.
A Babaváró kölcsön alig több mint egy évvel ezelőtti debütálását követően rövid idő alatt beépült a köztudatba, a megkérdezettek négyötöde hallott már róla.
A termék ismertsége a párjukkal már együtt élő, de még gyermektelen párok körében a legmagasabb, a megkérdezettek 88 százaléka tud a Babaváró kölcsön konstrukció létezéséről – idézte a friss kutatás eredményeit.
A hiteligénylést tervezők aránya a 18-29 évesek körében kimagasló, közel felük (44%) számol a Babaváró kölcsön felvételével. Az életkor előrehaladtával csökken ugyan a szándék, de a 30-39 évesek közül is minden ötödik élne a lehetőséggel. Akik mégis elutasítók a termékkel kapcsolatban, azok elsősorban életkorukkal – a 40 év felettiek – valamint az élethelyzetükkel indokolták ezt.
Lakásvásárlásra és -építésre költenék a legtöbben
Hatból átlagosan öt potenciális igénylő alaposan utánajárt a visszafizetési szabályainak és az igénylés feltételeinek is. A legtöbben (89%) tisztában vannak vele, hogy szükség van a sikeres banki hitelbírálatra, de még a tb-jogosultságra vonatkozó kérdésre is 85 százalékuk tudta a választ. A kutatás adatai szerint a megkérdezettek háromnegyede tisztában van vele, hogy a Babaváró kölcsön szabadon elkölthető.
Ami a felhasználást illeti, messze a legtöbben, a Babaváró kölcsön felvételében gondolkodók 53 százaléka lakásvásárlásra, építésre fordítaná az igényelt összeget.
A lakáscélok töretlenül népszerűek, hiszen felújításban is az érintettek negyede gondolkodik, sőt ugyanennyien lakásfelszerelésre, bútorra is költenének a pénzből. Hasonló mértékű (26%) azok aránya, akik a gyermekkel kapcsolatos kiadásokat finanszíroznák a babaváróból, de népszerű az autóvásárlás (16%), befektetés (10%) is, sőt van, aki mindennapi megélhetésre (8%), vagy éppen vállalkozásra (4%) költené a kölcsönét.