Városi legendáról rántották le a leplet az édességgyártók
Szerző:infostart.hu2019. 04. 14.Életmód
Szakmai szervezetük titkára a csokinyúlból lett mikulás története mellett az édességgyártók húsvéti várakozásairól is beszélt az InfoRádiónak. Kiderült, ilyenkor sem sajnáljuk a milliárdokat a csokoládéra.
Intődy Gábor kiemelte: édesség szempontjából a húsvét a legfontosabb időszak, még a karácsonynál is forgalmasabb. Az Édességgyártók Szövetségének titkára hozzátette: az édességgyártók már előző év őszén elkezdenek felkészülni a szezonra, november-decemberben gyártani kell az édességeket. "Az üzemekben karácsonykor van húsvét és húsvétkor karácsony" – fogalmazott.
A legnépszerűbb termékek a csokoládényúl és -tojás, előbbi valamivel beelőzi az utóbbit. Egyéb formáknak együtt csupán a piaci részesedés 10 százaléka jut – tájékoztatott Intődy Gábor. A húsvét országos édességfogyasztása 770-800 tonna, amelynek értéke 3,5-4 milliárd forint.
A szövetség titkára hangsúlyozta: bár a gyártók törekednek arra, hogy az átállás minél egyszerűbb legyen, de „a mikulásból lett nyuszi és a nyusziból lett mikulás” városi legenda.
Intődy Gábor emlékeztetett: a botrány abból indult, hogy egy nyúlnak átcsomagolt Mikulást osztottak meg a közösségi médiában, amely pillanatok alatt nemzetközi szinten elterjedt. Mint mondta: mivel jól szervezik az eladásokat, minden Mikulás elfogy karácsonykor, ami mégsem, az az élelmiszerbankokhoz kerül.
A titkár hozzátette: a legnagyobb tudást igénylő munkafolyamatt épp a csomagolás, ami a termékek nagy részénél kézzel valósul meg. Az el nem használt Mikulás sérülésmentes kibontása majd visszacsomagolása bonyolult és drága lenne, tehát hasonló átcsomagolást termelési szempontból sem lehet kivitelezni, nem is érné meg a cégeknek.